Fľaša vody za 3 Eurá

Sillicon Valley, Kalifornia. V tomto roku sa tam začala čerpať voda, ktorá je už aj na trhu, pričom jedna litrová fľaša stojí 3 Eurá! A možno by ste neverili, ale má na trhu úspech. No tak mi to pripadá, že ľudia kúpia všetko, čo si spraví reklamu a je netradičné. A zvlášť v tomto prípade, kedy je kvalita a vlastne pitnosť tejto vody dosť otázna, možno povediac, varovná. Pri jej konzumovaní sa vraví o možných neželaných následkoch na zdraví.

pozadí

Čiže na trhu sa vyskytuje predražená voda, ktorej kvalita je najkrajšie povedané otázna, no zákazníci s nadšením a pocitom pokroku či akéhosi odlíšenia sa od pitia bežnej „nezdravej“ pitnej vody z umývadla, kupujú vo veľkom práve tento nový a zbytočne drahý produkt. Ľudí skrátka priťahuje nepoznané a zakázané, cena je už vedľajšia.

flaška

Aj keď v tomto smere nevravíme tak úplne o zákazanom, predaj je zatiaľ povolený, no odborníci varujú. Prvotná charakteristika produtku znie síce viac než zdravo, ide o pramenitú vodu z prírody a teda je vylúčené, aby bola dochucovaná chémiou. Na tom by nič zlé nebolo, skôr naopak.

Na druhej strane to zasa obnáša svoje riziko, ktoré je nebezpečnejšie. Takéto vody z prírodných prameňov, ktoré neprechádzajú ľudským spracovaním, môžu obsahovať veľa vírusov, baktérií a hepatíd. Veď vieme, že niektoré takéto pramene sú vyslovene označené za nepitné. A preto vzniká určité podozrenie aj na tento produkt, ktorý označujeme ako „raw“ vodu.

peníze

Krajší a zdravší svet, alebo biznis?
Na druhej strane tu ide v prvom rade o biznis. Predsa za bandasku takejto vody, ktorých predajca sa veľmi stará o váš zdravý život, si vypýta cca 30 Euro. Za vodu! Tak to vidíte, akí sú to dobrodeji, ako nám chcú pomôcť, avšak takýchto prípadov je dnes veľa a netýkajú sa len vody. Z predaja údajne najzdravších vecí vzniká predražený biznis. Predsa to v obchodoch vidíme sami, podľa cien. Ak si človek kúpi potraviny v prijateľnejšej cene, už aby sa cítil vinný, ako žije strašne nezdravo a skazene, apaticky, či ako ničí Zem. Takúto mienku v nás vyvolávajú určití predajci a ich propagácia či reklama. Pokiaľ sa títo dobrodeji chcú skutočne pričiniť o lepší svet a nie predovšetkým o svoju tučnejšiu peňaženku, prečo teda tie viditeľné cenové rozdiely? 

Posted in Nezařazené